2013. november 2., szombat

Juhász Gyula: Anna, Anna minden









                                                       Anna

                                         Én öreg bánataimról beszéltem,
                                         A szobában az alkony vert tanyát.
                                         Ő ott hordozta csodamély szemében
                                         A fáradt Mának minden bánatát.

                                         Klavírok sírnak néha úgy a csöndben,
                                         Muskátlis, rácsos ablakok mögött,
                                         Mint az én árva panaszom, amelybe
                                         Most szerelem és részvét költözött.

                                         És ekkor Anna szemeit lecsukta,
                                         És ekkor szép lett minden, ami fáj,
                                         S finom, fehér lett a sors durva ujja,

                                         S mint várva várt és derűs déli táj:
                                         Az üdvösség tűnt föl az esti csendben,
                                         De én partjára lépni elfeledtem!




                                      Anna minden

                                         Anna, te vagy utam
                                         És életem és sorsom.
                                         Anna, örökre te vagy,
                                         Akibe botlom!

                                         Fehér volt még a lelkem,
                                         S nyári éjek, ha jöttek,
                                         Álmodtam túl könyveken,
                                         Anna, felőled!

                                         Valakiről, örömről,
                                         Bánatról: szerelemről,
                                         Álmodtam túl könnyeken,
                                         Anna, szemedről!

                                         Anna, te gonosz voltál,
                                         Anna, te megaláztál.
                                         Anna, te voltál minden,
                                         Reám te vártál!

                                         Jöhetnek már sereggel
                                         Szerelmek, szűzek, szépek,
                                         Anna, én rád gondolok,
                                         És tőled félek!

                                         Te vagy nekem a sorsom,
                                         Te vagy nekem a minden,
                                         Te ragyogsz, túl sírokon
                                         A bűneimben!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése